Influencers – gränslandet mellan person och produkt
Tidigare i år kom rapporten från EU-kommissionen som genomfört en granskning av influencers inlägg på sociala medier. Ett återkommande problem är att inlägg sällan reklammarkeras och i många fall blandas med redaktionellt material. Influencer marketing lyder under samma lagar som all annan marknadsföring, men det finns en hel del riktlinjer som skiljer sig från traditionell media. Så hur kan influencer marketing upprätthållas enligt god marknadsföringssed idag?
I webbinariet ”Influencers – gränslandet mellan person och produkt” kommer vi, Lovisa Lennström och Sofia Studencki att behandla de rättsfall, riktlinjer och uppförandekoder som finns att tillgå. Vi behandlar också frågan om internationella influencers och hur det legala landskapet förhåller sig vid gränsöverskridande kampanjer. Som en viktig del kommer vi också diskutera reklammarkering och det ansvar som följer vid en överträdelse. Avslutningsvis handfasta tips inför ert nästa samarbete och avtal.
Vänligen notera att detta är ett webbinarium vilket innebär att du deltar online. Anslutningslänken skickas ut under morgonen den 24 maj.
Datum: 24 maj
Tid: 09:00-10:00
Plats: Online
Varmt välkommen!
Relaterat innehåll