Webinar: Digital marknadsföring, analystjänster och cookiebanners – vad händer nu?
Tredjepartscookies försvinner, cookiebanners förändras och vissa tjänster anses vara förbjudna – vad innebär dessa nyheter? Allt mer fokus riktas just nu på olika typer av cookies, pixlar och cookiebanners samt juridiken kring digital marknadsföring och analystjänster. I takt med att tillsynsärendena blir fler är det hög tid för alla företag att ta området på allvar.
Digital marknadsföring i alla dess former utgör kärnan för många företags marknadsföring. Men vad händer när det krävs att kunden förstår vad sådan marknadsföring och analys innebär och dessutom ska samtycka till detta? De juridiska frågorna är många. Hur får cookies och liknande teknik användas? När krävs en cookiebanner och hur ska den se ut? När behöver ni ett samtycke från den som besöker er site/app?
Delphis experter Emilia Larson och Agnes Hammarstrand guidar dig i detta snåriga område.
Webbinaret tar upp spännande nyheter på området och är intressant för alla som har en hemsida, en app, en digital plattform eller liknande. ePrivacy-förordningen som förväntas bli ”GDPR 2.0” förhandlas nu på EU-nivå samtidigt som EU-domstolen redan avgör frågor rörande just cookies. Dessutom beslutar tillsynsmyndigheter runtom i EU om sanktioner för den som har en felaktig cookiebanner.
Datum: 23 februari
Tid: 08.00-09.00
Anmäl dig till webbinariet här
Välkommen!
Relaterat innehåll